loading...
آموزش فتوشاپ
Nima بازدید : 13 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (1)

سرعت جريان کارتان در فتوشاپ را بالا ببريد

 

 

جزئيات آموزش
برنامه: فتوشاپ
سطح آموزش: مبتدي
مدت آموزش: يک دقيقه براي يادگيري: يک لحظه براي استاد شدن!
در قسمت 2 از افزايش سرعت جريان کار در فتوشاپ، به چگونگي بارگيري اتوماتيک فايل ها در لايه، سخت افزار، دسته بندي، و خيلي چيزهاي ديگر مي پردازيم. اگر دوست داريد قبل از شروع به قسمت 1، که در اين جا آمده، نگاهي بيندازيد.


بارگيري اتوماتيک فايل ها در لايه ها
غالباً، ممکن است لازم باشد مجموعه اي از عکس ها را در فتوشاپ باز کنيد. امروزه مي توانيد همه ي تصاوير جداگانه را باز کنيد و سپس آن ها را در يک document پيست کنيد، اگر به تصاوير زيادي احتياج داشته باشيد اين يک فرآيند بسيار کند است.

چرا از يک script از پيش کدگذاري شده استفاده نکنيد؟ به File > Scripts > Load files into a stack برويد. لايه هاي وارد شده را انتخاب کنيد و سپس بگذاريد فتوشاپ جادوي خود را اجرا کند. هر تصوير قبل از اين که در يک document ادغام شود بطور جداگانه بارگيري مي شود، و نام فايل document اي که باز شده روي لايه ها گذاشته مي شود.




سخت افزار
با ارتقا سيستم کامپيوترتان پردازش سريع تر اطلاعات را امکان پذير مي سازيد و بنابراين وقت کم تري صرف پردازش مي کنيد.

اول از همه، بررسي کنيد آيا هارد درايوتان فضاي کافي دارد. Adobe Photoshop به فضاي زيادي براي scratch disk نياز دارد، و بهتر است مطمئن شويد هميشه حداقل 10 گيگابايت فضاي خالي وجود دارد. امروزه هارد درايوها ارزان تر از قبل هستند، و شما مي توانيد يک درايو 1TB را کم تر از 80 دلار بخريد.

سپس، RAM تان را ارتقا دهيد. من خودم تصميم دارم آن را بزودي تا 12GB از DDR3 ارتقا دهم زيرا اجراي برنامه هاي چندگانه سرعت کامپيوترم را تا حد توقف کاهش داده است. شما مي توانيد ميزان مصرف RAM فتوشاپ را با استفاده از يک ويژگي دستي در پايين فتوشاپ بررسي کنيد.

در پايين فتوشاپ بايد پانل کوچکي با يک فلش وجود داشته باشد. روي فلش کليک کنيد و Scratch disks را انتخاب کنيد. تصوير سمت راست RAM موجود را به شما نشان مي دهد، در حاليکه تصوير سمت چپ مقدار جاري که فتوشاپ مصرف کرده را نشان مي دهد.





سته بندي و نام گذاري لايه ها
وقتي يک ويرايش بزرگ تر و پيچيده تر در ميان است سازماندهي اهميت زيادي دارد. با صرف وقت براي نام گذاري لايه ها و دسته بندي آن ها، در وقتي که بعدها براي جستجوي لايه ها صرف مي کنيد صرفه جويي خواهيد کرد. يک اثر که من ايجاد کرده ام شامل 1000 لايه است- که بدون سازماندهي صحيح يک کابوس خواهد بود.

دکمه group را مي توانيد در پايين پانل لايه ها پيدا کنيد. وقتي روي آن کليک کنيد چيزي شبيه يک فولدر باز مي شود که مي توانيد لايه ها را به داخل آن drag کنيد.





فضاي کار عکاسي
Photoshop CS5 يک فضاي کار عکاسي پيش ساخته دارد. اين فضاي کار حاوي ابزارهايي از قبيل هيستوگرام، ماسک ها، لايه ها و تنظيمات است.انتخاب آن سريع و آسان است، و مي توانيد آن را در منوي کشويي در بالاي گوشه راست پيدا کنيد (مثل تصوير زير).

من خودم ترجيح مي دهم از فضاي کار سفارشي خودم استفاده کنم، اما اگر معمولاً بين دو نوع طراحي، مثلاًعکاسي و 3D، تغيير روش مي دهيد اين يک ابزار بسيار مفيد است.





عناصر هوشمند(smart objects)
اگر معمولاً آثار هنري مشابهي براي مشتريان تان خلق مي کنيد، استفاده از يک عنصر هوشمند مي تواند خيلي در وقت تان صرفه جويي کند. به جاي اين که يک افکت را چندين بار بطور کامل دوباره ايجاد کنيد، مي توانيد از عناصر هوشمند استفاده کنيد تا تنظيمات روي عکس يادتان بيايد.

تبديل يک لايه به يک عنصر هوشمند راحت است. راست کليک کنيد و Convert to smart object را انتخاب کنيد. از اين جا به بعد مي توانيد با آن مثل يک لايه معمولي کار کنيد. در مثال زير از چند لايه تنظيم و يک فيلتر اصلاح لنز استفاده کرده ام (که در صورت نياز مي توانيد آن را ماسک کنيد).

نکته جالب درباره لايه هاي هوشمند اينست که مي توانيد روي آن ها راست کليک کنيد و روي Replace contents کليک کنيد. در اينجا مي توانيد عکس ديگري که بعداً جايگزين عکس فعلي مي شود را انتخاب کنيد اما همه افکت ها و ماسک ها را حفظ کنيد. فايل ها وقتي به يک اندازه و يک شکل باشند بهتر عمل مي کنند.

همچنين مي توانيد روي لايه هاي هوشمند دبل کليک کنيد و آن ها را در پانل خودشان ويرايش کنيد. اين کار doument شما را تميز و مرتب نگه مي دارد، که اگر در حال مونتاژ يک عکس هستيد و لازم است هر يک از تصاوير را ويرايش کنيد خيلي مفيد است.




يدا کردن يک لايه
اگر نمي توانيد لايه اي که به دنبال آن هستيد را پيدا کنيد، مي توانيد ماوس را روي قسمتي از تصويرتان قرار دهيد و راست کليک کنيد. فهرستي از لايه هاي مورد استفاده مي آيد، سپس شما مي توانيد لايه اي که به دنبال آن هستيد را پيدا کنيد.

اين همه کاري است که بايد در اين جا انجام دهيد!




از اين که اين آموزش را خوانديد از شما متشکرم
اين آموزش بدون يک نکته پاياني کوچک کامل نمي شود: روي کيبوردتان دکمه F را فشار دهيد تا حالت هاي مختلف صفحه نمايش بصورت متناوب ظاهر شوند.

اميدوارم اين مقاله برايتان مفيد باشد، و دلم مي خواهد هر گونه نکته صرفه جويي کننده در فتوشاپ شما را در قسمت نظرات بينم!




 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
گرافیک نو راه اندازی شد با سلام و درود خدمت تمامی علاقه مندان به گرافیک , سایت گرافیک نو با هدف ارائه یک مرجع متفاوت در راستای آموزش و دانلود گرافیک راه اندازی شده است. نظرات و پیشنهادات شما می تواند ما را در هر چه بهتر ساختن این مرجع یاری کند. با تشکر مدریت سایت…
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    آیا از مطالب سایت راضی هستید ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 75
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 83
  • بازدید سال : 173
  • بازدید کلی : 1,041